تبلیغات
خبرهای جالب و گلچین شده ی روز - ۱۰ خاصیت معجزه آسای آب
 
خبرهای جالب و گلچین شده ی روز
آیا از فواید بسیار زیاد آب اطلاعی دارید؟آب دارای چه فوایدی می باشد؟
 
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.
 
 مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.
 
به گزارش MSN از کل وزن بدن 60 درصد آن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و ... ارتباط دارد.
 
یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.
.
.
.

 نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است:
 
* قبل از احساس تشنگی، آب بخورید.
 
* به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید.
 
* آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید.
 
* آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید. خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و حداکثر تاثیر را روی بدن خواهد گذاشت.
 
* مصرف ۲ لیوان آب، ناشتا، اعضای داخلی بدن را فعال می کند.
 
* مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند.
 
* خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.
 
* برای جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی، قبل از خواب یک لیوان آب بخورید.
۱۰ خاصیت مهم مصرف آب عبارتند از:
 
* سلامت پوست: رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند.
 
* سردرد: ۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.
 
* کمر درد: این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند.
 
معمولا مایع درون دیسک در تحمل ۷۵ درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل ۲۵ درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.
 
* کاهش عفونت: سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.
 
* تمرکز: آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.
 
*  آرتروز: آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.
 
* بوی دهان: بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.
 
* گرفتگی عضلات: اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.
 
*درمان آسم: آسم، مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.
 
* فشار خون بالا: تقریبا ۸۵ درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 شهریور 1396 ساعت 22 و 53 دقیقه و 24 ثانیه
This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me.
Thanks!
یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 04 و 54 دقیقه و 27 ثانیه
Good day! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this page to him.
Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!
جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 17 و 31 دقیقه و 51 ثانیه
I think the admin of this web page is truly working hard for his
web page, since here every information is quality based information.
جمعه 6 مرداد 1396 ساعت 09 و 43 دقیقه و 12 ثانیه
Your method of telling the whole thing in this paragraph is genuinely fastidious, every one be able
to easily understand it, Thanks a lot.
جمعه 23 تیر 1396 ساعت 02 و 19 دقیقه و 46 ثانیه
Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it ;) I may revisit
yet again since i have book-marked it. Money and freedom is the best
way to change, may you be rich and continue to help others.
جمعه 16 تیر 1396 ساعت 08 و 37 دقیقه و 15 ثانیه
I think this is one of the most important information for me.
And i'm glad reading your article. But should remark on few general things, The web site style is great,
the articles is really nice : D. Good job, cheers
یکشنبه 4 تیر 1396 ساعت 07 و 27 دقیقه و 56 ثانیه
Hi my loved one! I wish to say that this post is amazing, nice written and come with approximately all significant infos.
I'd like to see extra posts like this.
پنجشنبه 18 خرداد 1396 ساعت 20 و 28 دقیقه و 56 ثانیه
This post gives clear idea for the new people of blogging, that really
how to do blogging and site-building.
جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 13 و 09 دقیقه و 40 ثانیه
Very shortly this website will be famous amid all blog users, due
to it's good articles
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




این وبلاگ در راستای ارائه اخبار و مطالب جالب توجه بنا نهاده شده است. امیدواریم با ارائه نظرات کارآمد ما را در توسعه این امر یاری سازید.

مدیر وبلاگ : مهرداد زارعی
نویسندگان
نظرسنجی
دوست دارید چه مطالبی در وبلاگ قرار بگیرد؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :